فواید اتوماسیون در پیشرفت و سرعت کسب‌وکارها

تعریف اتوماسیون و فواید اتوماسیون در کسب‌وکار
22 مارس 2023 by
Pamika Content Team
| No comments yet

اتوماسیون چیست؟


اتوماسیون (Automation) کلمه‌ای پرکاربرد در عصر تکنولوژیست؛
واژه‌ی اتوماسیون زمانی به کار می‌رود که از دخالت نیروی انسانی بی‌نیاز باشیم یا در کل عامل انسانی در کارها را به حداقل برسانیم. 
اتوماسیون در حوزه‌های مختلفی از کسب‌وکار و حتی زندگی روزمره‌ی ما جریان دارد. 
اتوماسیون یعنی بالا رفتن کرکره‌ی مغازه‌ها با فشار بردکمه‌‌ای کوچک، شستن ظرف‌ها یا لباس‌ها بدون دخالت دست، برگزاری جلسه‌ای مهم و یا ایجاد گزارش‌های کاری سالانه براساس اطلاعات موجود و هزاران کار دیگر. اتوماسیون یعنی زندگی راحت‌تر با خلاقیت بیشتر!
حالا برویم به سراغ جواب این سوال که وجود اتوماسیون در کسب‌وکار چه کمکی به پیشرفت و گسترش کسب‌وکار شما می‌کند؟

چرا باید از اتوماسیون استفاده کنیم؟


سالانه تعدادی زیادی از سازمان‌ها، کسب‌وکارهای آزاد و يا صنایع بخش زیادی از زمان ارزشمند کاری و انرژی و منابع خود را صرف انجام کارهایی می‌کنند که صرفا يک روند كاری از پيش تعيين شده و اجباری است.
نوشتن‌ نامه‌ها و درخواست‌های مختلف، ارسال درخواست‌ها، گرفتن امضاها و يا تاييدهای متفاوت و متنوع، ازين اداره به آن اداره رفتن يا ساعت‌ها منتظر نشستن براي اين‌كه مدير يا مسئول بخش خاصی، نظر نهايي خود را درباره‌ی درخواست شما بگويد و.. آيا همه‌ی اين كارها به خلاقيت و انگيزه‌ی شما برای پيشرفت كارتان و يا گسترشش آسيب نخواهد زد؟‌ 
از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، نبود اتوماسيون در كارها محيط زيست ما را نيز تخريب ميی‌كند. به عنوان مثال برآورد شده كه در آمريكا هر كارمند سالانه ده هزار ورقه‌ی كاغذ برای كارهای اداري مصرف می‌كند! یعنی در مجموع به طور سالانه ۴ میلیون تُن کاغذ!! صرف روندهای اجرایی یا اداری کارها در آمریکا می‌شود. از طرفی وجود خطاهای انسانی در روند کارهای اداری و نامه‌نگاری‌ها نیز یکی دیگر از معايب نبود اتوماسیون در كار است.

مثلا ممکن است درخواست شما در میان انبوه کاغذهای روی میز مدیرتان گم شود و یا فراموش کردن گرفتن یک امضا به قیمت ضرر و زیان جبران ناپذیری به کسب‌وکار شما تمام شود. 
اتوماسیون با حذف روند کاغذبازی‌های اداری و سازمانی و با به حداقل رساندن عامل انسانی به شما کمک می‌کند انرژی، زمان و خلاقیت خود را صرف گسترش کسب‌وکارتان کنید و همزمان به حفظ درختان کره‌ی زمین و داشتن محیط زیستی سالم‌تر نيز اهمیت دهید. 
سرویس‌های تایم‌یاب و پامیکا با ایجاد اتوماسیون‌های نرم‌افزاری متنوع، دقیق و پرسرعت به شما کمک می‌کند تا زمان ارزشمندتان را برای خلاقیت و گسترش کسب‌وکار و رسیدن به اهداف کاری خود صرف کنید.


نقش اتوماسیون در پیشرفت کسب‌وکارها

چگونه اتوماسیون به پیشرفت کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند؟

 
سیستم‌های مدیریتی که مجهز به اتوماسیون جریان‌های کاری هستند از به هدر رفتن زمان زیادی جلوگیری می‌کنند. اتوماسیون روند کاری، بسياری از وظایف تکراری و زمان‌بر کارمندان را حذف می‌کند، مانند مرتب کردن داده‌ها، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و درخواست‌ها، پر کردن فرم‌های کاغذی و... یکی از تازه‌ترین پژوهش‌های حوزه‌ی کسب‌وکار در انگلیس نشان می‌دهد از میان ۲۰۰۰ کارمند، هر کارمند به طور معمول هر هفته ۵ ساعت برای کارهایی از قبیل کارهای موارد بالا صرف می‌کند. اتوماسیون در روند کارها به راحتی این ۵ ساعت را به کسب‌وکار شما باز می‌گرداند تا بتوانید ازین زمان برای کارهای موثرتر و خلاقانه‌تر استفاده کنید.
هم‌زمان با اوج‌گیری کرونا، فروشگاه‌های اینترنتی و خدمات اینترنتی و دورکاری نیز گسترش پیدا کردند و روز‌به‌روز بر تعدادشان افزوده شد. با تمام شدن دوران همه‌گیری کرونا همچنان استقبال ازین فروشگاه‌های اینترنتی، خدمات و دورکاری برمبنای فضا‌های تعاملی اینترنتی روند رو‌به رشدی داشت. چراکه بازده و عملکرد مثبت آن در زمان ‌همه‌گیری کرونا در یادها مانده بود. در نتیجه روز به روز برتعداد کسب‌وکارها و سازمان‌هایی اضافه شد که تصمیم گرفتند فضای کاری خود را از حضور فیزیکی در محل کار به تعاملی دقیق از راه دور و بهرمندی از کارکردهای اینترنتی مدیریت کارها تبدیل کنند. 
در اتوماسیون جریان‌های کاری جلسات مهم، تیم‌سازی، آموزش، مدیریت پروژه، ارزیابی کارمندان، مدیریت مرخصی‌ها و حتی استخدام نیز در فضاهای دیجیتال انجام می‌شود و سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی که با کمک اینترنت، تعاملی چندجانبه را ایجاد می‌کنند پرطرفدارتر از همیشه در عصر ارتباطات حضور دارند. پامیکا یکی از همین سرویس‌هاست که با گردهم‌آوردن تمام سرویس‌های مدیریت کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا تمامی جوانب کسب‌وکار خود از مدیریت استخدام گرفته تا مدیریت فروش را از راه دور و به کمک فضای ابری پیش‌ببرید.

منبع:
بررسی قابلیت‌های پامیکا
مقاله‌ی How to Automate Your Approval Document Process
 از سایت claromentis


Pamika Content Team 22 مارس 2023
اشتراک گذاری
Archive
Sign in to leave a comment