نمونه‌هایی از موفق‌ترین کسب‌وکارها در تحول دیجیتال

۸ نمونه‌ی موفق کسب‌و‌کار در تحول دیجیتال
26 اوت 2023 by
Pamika Content Team
| No comments yet

تحول دیجیتال به معنای اتخاذ یک ذهنیت دیجیتال محور برای بهبود فرآیندهای تجاری، ساده سازی عملیات و ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و سهامداران است. برای بسیاری از مشاغل، تحول دیجیتال می تواند تفاوت بین تبدیل شدن به پیشرو در بازار یا ورشکسته شدن باشد!

 به خاطر داشته باشید تحول دیجیتال یک دوره‌ی گذرا نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. تحلیلگران انتظار دارند سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲.۳ تریلیون دلار در جهان برسد و بخش عمده‌ای از هزینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان را به خود اختصاص دهد.

برای آشنایی بیشتر با تحول دیجیتال: تحول دیجیتال چیست و چگونه موفقیت‌آمیز خواهد بود؟‌


مزایای نوآوری‌های تحول دیجیتال چیست؟ 

مدیریت بهتر زنجیره‌ تأمین، توانایی بیشتر برای پاسخگویی به نیازهای مشتری، مدیریت ایمن‌تر داده‌های مشتریان و سودآوری بیشتر که منجر به افزایش ارزش سهام کسب‌وکار شما می‌شود.
با این حال، تحول دیجیتال یک کار پرهزینه و پرخطر است که شیوه‌ی کاری یک سازمان را دوباره صورتبندی می‌کند. بنابراین، قبل از اینکه به یک استراتژی در تحول دیجیتال متعهد شوید، بیایید به برخی از نمونه های موفق تحول دیجیتال در صنایع مختلف نگاهی بیندازیم تا به شما در ترسیم مسیر سفر دیجیتال خود کمک کنیم.

۸ نمونه از موفق‌ترین کسب‌وکارها در تحول دیجیتال

برخی از نمونه‌های تحول دیجیتال شامل پیاده‌سازی ابزارهای دیجیتال کاربردی و مشتری‌محور مانند برنامه‌های تلفن همراه یا وبسایت‌هایی است که تجربه‌ی مشتری را بهبود می‌بخشند. و برخی دیگر از نمونه‌های تحول دیجیتال شامل الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌باشد که یک کسب‌وکار سنتی را به یک کسب‌وکار دیجیتال تبدیل می‌کند.

نوآوری‌های تحول دیجیتال می‌تواند محدودیت‌های بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی را از بین ببرد. در نتیجه، مدیران کسب‌وکار و بازاریاب‌ها می‌توانند متوجه شوند که مشتریان با هر کمپین بازاریابی که اجرا می‌شود چگونه ارتباط برقرار می‌کنند. خواه این کمپین‌ها مستقیم و حضوری باشد خواه از طریق تلویزیون، تبلیغات دیجیتال، ایمیل یا شبکه‌‌های اجتماعی.

به این مسیر فکر کنید که بانک‌ها امروزه چه طوراز یک استاندارد بانکداری حضوری که در طی نسل‌‌ها ادامه داشت به دستگاه‌های خودپرداز و سپس به موبایل بانک‌ها روی‌آورده‌اند. یا به این تحول دیجیتال شگفت‌انگیز فکر کنید که با کمک راهکار‌های نرم‌افزاری یکپارچه، بانک‌ها حقوق‌ها و دستمزد‌ها را به صورت خودکار به حساب‌های بانکی کارکنان واریز می‌کنند و چگونه به صورت کاملاً اتوماتیک روند مالیات‌دهی افراد را در انتهای سال پیگیری و بررسی می‌نمایند.

 تا همین چند سال پیش در حوزه‌ی ارتباطات، فکس امری عادی کاملاً رایج محسوب می‌شد، اما امروزه فکس عملاً منقرض شده است! در ابتدا، ایمیل و فایل‌های متنی مانند PDF جایگزین فکس شدند و ما اکنون با اسناد مجازی و با امضای الکترونیکی روبه‌رو‌ هستیم که راه‌حلی امن و بهترین روش برای مدیریت چرخه‌ی عمر اسناد است.

برخی منتقدان و پژوهشگران ممکن است بسیاری از این تحولات را بخشی از مدیریت تغییر بدانند. با این حال، هنوز هم این تغییرات از ملزومات عصر جدید دیجیتال هستند و همه‌ی آن‌ها نمونه‌هایی عالی از استراتژی تحول دیجیتال به حساب می‌آیند.


برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی تحول دیجیتال: ۳ مرحله در تحول دیجیتال موفق


حالا وقت آن است که به صورت مطالعات موردی، نگاهی دقیق‌تر به برخی از بهترین استراتژی‌های تحول دیجیتال بیندازیم. ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه کسب‌وکارها در صنایع کلیدی از طریق تحول دیجیتال با ایجاد مدل‌های تجاری جدید و با بهره‌مندی از داده‌های کلان و درک درست دنیای دیجیتال، رشد کرده‌اند و توسعه یافته‌اند.

 تحول دیجیتال در ساخت

راهکارهای تحول دیجیتال برای حیطه‌ی کاری ساخت 

بسیاری از سازمان‌ها و صنایع برای افزایش بهره‌وری به تحول دیجیتال روی‌ می‌آورند. این کسب‌وکارها از تحول دیجیتال برای تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی کننده، کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین و نیازهای مربوط به تعمیر و نگهداری استفاده می‌کنند. هم‌چنین تحول دیجیتال به کاهش مصرف انرژی و آب صنایع و سازمان‌ها نیز کمک می‌کند و ازین جهت گامی مؤثر در جهت اهداف توسعه پایدار محسوب می‌شود.

جاذبه‌ی اصلی تحول دیجیتال برای مدل‌ کاری تجارت به تجارت (B2B) کاهش هزینه‌‌های مشتریان و بهبود و افزایش عملکرد است. اما به طور کلی باید به خاطر داشته باشیم حتی میان کسب‌وکارهایی که به تحول دیجیتال روی‌آورده‌اند نوآوری، خلاقیت و میزان هوشمندیشان در استفاده از ابزارهای دیجیتال است که آن‌ها را از سایر کسب‌وکارهای مشابه متمایمز می‌کند.

به عنوان مثال شرکت مواد و مصالح «دسکتاپ متال» Desktop Metal در آمریکا با فناوری دیجیتال جدیدی برای چاپ سه بعدی فلز، در حال تغییر وضعیت تولید است. تولیدکنندگان خودرو قبلاً در این فناوری جدید سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند. علاوه فناوری چاپ سه بعدی فلز علاوه بر حوزه‌ی تولید خودرو، در بازارهای پزشکی، دندانپزشکی، هوافضا و حتی نماسازی نیز کاربرد دارد.

 ​به خاطر داشته باشید که تحول دیجیتال در حوزه‌ی ساخت تنها با کارهایی در سطح کلان و با گستردگی زیاد حاصل نمی‌شود. بلکه تحول دیجیتال مانند سفری ست که سازمان یا صنعت شما بنا به بلوغ دیجیتالی و سرمایه‌ی خود در آن گام برمی‌دارد. پامیکا برای برنامه‌ریزی، مدیریت پروژه‌، انبارداری و... در حوزه‌ی ساخت به شما راهکار دیجیتال ارائه می‌دهد. برای دانستن جزییات بیشتر این راهکار می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید و چنانچه مایل به مشاوره‌ با متخصصین ما در حوزه‌ی تحول دیجیتال هستید می‌توانید با ورود به وبسایت اتود، در بخش قرار ملاقات زمان مدنظر خود را انتخاب کنید، ما مشتاق پشتیبانی و همراهی شما در سفر دیجیتال کسب‌وکارتان هستیم.

 تحول دیجیتال در بانکداری

راهکارهای تحول دیجیتال برای حیطه‌ی کاری بانکداری 

انقلاب تحول دیجیتال در خدمات مالی بسیار فراتر از تغییر به موبایل بانک‌ها و اپلیکیشن‌های دریافت و انتقال پول است. مصرف کنندگان اکنون از پرداخت‌های بدون کارت از طریق خدماتی مانند «اپل‌پی» Apple Pay در گوشی‌های موبایل یا ساعت‌های هوشمندشان به انجام عملیات بانکی مختلف بدون حضور در بانک می‌پردازند. 

همیشه در دنیای دیجیتال باید بدانیم که این نوآوری‌ها مقصد نیست بلکه حداقل تلاش‌ها برای مطابقت بانکداری با دنیای دیجیتال و تغییرهای رو به رشد آن است. بانک‌ها همواره باید برای به‌دست‌آوردن وفاداری مشتریان و ایجاد تجربه‌ی بهتر و باکیفیت‌تر برای مشتری به نوآوری ادامه دهند.

شرکت کپیتال وان Capital One که در ابتدا حوزه‌ی فعالیتش کارت‌های اعتباری بانکی بود، توانست انقلابی در صنعت بانکداری ایجاد کند. پس ازینکه از مخاطب شرکت چند ملیتی و معتبر ING Direct در حوزه‌ی بانکداری شد و از راهکار دیجیتالی این شرکت بهره‌مند گردید، تصمیم گرفت برنامه‌ای بلندپروازانه و کلان در مسیر تحول دیجیتال برای خود ایجاد کند تا ازین راه در نوآوری‌های دیجیتال در حوزه‌ی کاری خود پیشرو و پیشگام باشد. درنتیجه فناوری اطلاعات و توسعه‌ی نرم‌افزار در قلب شرکت کپیتال وان قرار گرفت. امروز، حدود ۱۱۰۰۰ نفر عضو تیم نرم‌افزاری این شرکت هستند و کپیتال وان بیش از ۵۰۰ ثبت اختراع در حوزه‌ی هوش مصنوعی (AI) دارد.

آیا درباره‌ی تأثیر هوش‌مصنوعی بر کسب‌وکارها می‌دانید؟ 

تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف چیست؟‌


 جی.پی مورگان J.P Morgan نام یک سازمان بین‌المللی در ارائه‌ی خدمات مالی و بانکی ست. این سازمان بزرگ تصمیم گرفت وارد دنیای متاورس شود؛ جی‌.پی مورگان در دسنترالند Decentraland که یک متاورس محبوب در دنیای مبتنی بر بلاکچین است بانکی مجازی تأسیس کرد و تصمیم گرفت این بانک را تماماً با امکانات و قابلیت‌های یک بانک فیزیکی در دنیای متاورس ارائه کند. جی.‌پی مورگان نام بانک مجازی خود را اونیکس لانژ Onyx Lounge گذاشت.

در اونیکس لانژ، مشتریان می‌توانند تمامی فعالیت‌های بانکی را به صورت مجازی انجام دهند، مانند دریافت وام مجازی برای خرید زمین یا ساختمان‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین. علاوه بر این، اونیکس لانژ به نوعی تسهیل‌کننده‌ی پرداخت‌های بین‌المللی، معاملات ارز خارجی، ایجاد دارایی‌های مالی و معاملات سهام محسوب می‌شود. به عبارت دیگر،  جی.پی مورگان در حال ساخت وجود مجازی سازمانش برای منعکس کردن خدمات دنیای واقعی خود است.

 تحول دیجیتال در فروش

راهکارهای تحول دیجیتال برای فروش


کسب‌وکارهای فروش و خرده‌فروشی به دلیل مهاجرت تعداد زیادی از کسب‌وکارهای فروش به تجارت الکترونیکی در بازار، در حال مبارزه و رقابت برای برآورده کردن انتظارات مشتریان خود هستند. حتی وال‌مارت Walmart نیز برای رسیدن به آمازون و سایر فروشگاه‌های مواد غذایی در ماراتن تحول دیجیتال به خدماتی مانند سفارش آنلاین و سرویس‌های دیجیتالی تحویل کالا و دیگر ابزارهای دیجیتال روی آورده است.

اما والمارت برای پیشتاز ماندن در این رقابت از این حد فراتر رفته است؛ آخرین موفقیت این فروشگاه در تحول دیجیتال، سفارش صوتی است؛ با استفاده از این قابلیت، والمارت به مشتریان خود این امکان را داده است که به راحتی از خانه یا محل کار خود (یا هر مکان دیگری) خرید کنند و همچنین از دستگاه‌های فرمان صوتی مانند Google Home برای این کار استفاده کنند.

نوآوری دیگر والمارت اضافه کردن یک سرویس تحویل بصری است. این سرویس به صورت تصویری مشتریان را از وضع سفارش خود مطلع می‌کند و اجازه‌ی ارتباط تصویری را تا لحظه‌ی رسیدن سفارش به درب منزل فراهم می‌نماید.

علاوه بر این، اپلیکیشن والمارت اکنون دارای جستجوی بصری است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا نام کالایی را که به دنبال آن هستند تایپ کنند و آن را در نقشه‌ی فروشگاه پیدا کنند درنتیجه دیگر نیازی به درخواست کمک از کارکنان فروشگاه نیست.

آیا شما نیز به دنبال راهکار دیجیتال برای فروش خود هستید؟ پیشنهاد ما به شما

 استفاده از راهکار فروش پامیکا است.

 تحول دیجیتال در خدمات درمانی

راهکارهای تحول دیجیتال برای حیطه‌ی کاری خدمات درمانی 

ارائه‌ی خدمات درمانی دیجیتال برای بیماران اغلب دچار ضعف است اما به تازگی با ورود نوآوری‌های جدید به دنیای دیجیتال ما شاهد ایجاد نمایه‌های الکترونیکی برای بیماران، نظارت و پیگیری لحظه‌ای سلامت بیمار و ویزیت‌های مجازی هستیم. تحول دیجیتال در حوزه‌ی خدمات درمانی درحال بهبود و افزایش کیفیت رابطه‌ی بیمار با نهادهای درمانی است. این تحول منجر به نتایج بهتر درحوزه‌ی سلامت، مشارکت بیشتر جامعه در این بخش و اتخاذ تصمیم‌های بهتر برای مراقبت‌های بهداشت و سلامت است.

 بخش عمده‌‌ای از صنعت مراقبت‌های بهداشت و سلامت، به ویژه برخی از زمینه‌های خاص مانند مراقبت از سالمندان، در مدیریت بیماری و مستندات مناسب مربوط به آن دچار مشکل است. به عنوان مثال، بسیاری از بخش‌های بازاریابی دیجیتال در حوزه‌ی مراقبت از سالمندان، به ارجاع‌ها متکی هستند زیرا بسیاری از بیماران آن‌ها از بیمارستان‌ها یا سایر مراکز مراقبتی می آیند.

آتریا Atria مرکز مراقبت از سالمندان در کنتاکی مشکل مدیریت مشتریان بالقوه را با ساخت یک سیستم مدیریت یکپارچه‌ی ارتباط با مشتری (CRM) حل کرد. این سیستم شامل تمام ویژگی‌های مورد نیاز این مرکز برای ردیابی مشتریان بالقوه در وبسایت آن‌ها بود؛ تعداد باری که مراجعین وبسایت از کلمه‌ی «نیاز» با ربات‌های گفتگو‌ی سایت استفاده می‌کردند معیار اقدامات بعدی برای تیم فروش محسوب می‌شد و سپس نحوه‌ی تعامل با مشتریان بالقوه بررسی و آغاز می‌گردید.

مرکز آتریا در ادامه‌ی تحول دیجیتال برای خدمات مراقبتی و بهداشتی سالمندان یک برنامه‌ی تعاملی ساخت که به خانواده‌ها اجازه می‌داد در طول همه‌گیری کووید-۱۹ با عزیزان خود ارتباط برقرار کنند. علاوه براین، آن‌ها یک برنامه برای مدیریت مراقبت از سالمندان را راه‌اندازی کردند که در مدیریت کارآمدتر زمان برای درمان و مراقبت از سالمندان بسیار تأثیرگذار بود.

تحول دیجیتال در بازاریابی 

راهکارهای تحول دیجیتال برای حیطه‌ی کاری بازاریابی


بازاریابی با تکنولوژی یا مارتِک (Martech) ، یک عرصه‌ی تجاری پرمخاطب است، با بیش از ۸۰۰۰ پیشنهاد محصول. بین سال‌های ۲۰۱۱و ۲۰۲۰ میلادی، رشد محصول در این حوزه به ۵۲۳۳ درصد رسید! مارتک یا همان بازاریابی با تکنولوژی تقریباً توانسته است در همه‌ی صنایع و سازمان‌ها نفوذ کند. 

امروزه، مارتک چشم‌اندازی از پلتفرم‌هایی است که شامل مدیریت دارایی‌های دیجیتال (DAM) و مدیریت اطلاعات محصول (PIM) و همچنین مدیریت منابع بازاریابی (MRM) و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) می‌شود و البته راه‌حل‌های بازاریابی اتوماتیک، شخصی‌سازی برمبنای استراتژی بازاریابی و CRM نیز از راهکارهای پرمخاطب در تحول دیجیتال بازاریابی است.

در زمینه سئو SEO ، خزنده‌های وب و ابزارهای تحلیلی دقیقی وجود دارند که در ترکیب با ردیاب‌های رتبه‌بندی سایت و ابزارهای درجه‌بندی بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی به بازاریابی دیجیتال و دسترسی گسترده‌تر به مشتریان بسیار کمک خواهند کرد. 

فهرست امکانات و محصولات دیجیتال برای بازاریابی با تکنولوژی یا مارتک بسیار طولانی‌ست! به خاطر داشته باشید که این راهکارهای نرم‌افزاری تأثیر بسیار مثبتی در بازاریابی به همراه خواهند داشت. 

تحول دیجیتال در حمل‌ونقل

راهکارهای تحول دیجیتال برای حیطه‌ی کاری حمل‌ونقل

شرکت تسلا Tesla بسیاری از تولیدکنندگان خودرو را وارد رقابت جدیدی کرد. با افزایش نگرانی‌ها در مورد گرمایش جهانی و اتکای بیش از حد جهان به نفت، بخش خودروسازی اخیراً به حرکتی به سمت برقی شدن و رانندگی خودکار روی آورده است.

یک گام فراتر، فناوری‌هایی مانند اسمارت آی Smart Eye است که سیستم‌های نظارت بر راننده مبتنی بر هوش مصنوعی و راهکار‌های حسگر داخلی خودرو را ارائه می‌دهند. این فناوری‌ها رانندگی را بسیار ایمن‌تر می‌کنند زیرا زمانی که رانندگان سهل‌انگاری می‌کنند، به خواب می‌روند یا به هر نحوی خود و سرنشینان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، تشخیص می‌دهند و از بروز حادثه جلوگیری می‌کنند. 

سایر تحولات در دیجیتالی‌سازی خودرو شامل وسایل نقلیه ناوگان خودکار، برقی‌سازی ناوگان‌ها، کامیون‌های بدون کربن‌دی‌اکسید و... است.

واضح است که صنعت خودروسازی خود را برای بهبود عملیات، افزایش عملکرد و ارتقای کیفیت تجربه‌ی مشتریان تغییر شکل می‌دهد و روز‌به‌روز بیشتر پذیرای تحول دیجیتال و تکنولوژی‌های جدید می‌شود. 

کاروانا Carcana از جمله مشاغلی است که از ابتدا به صورت کامل، براساس پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و با استراتژی تحول دیجیتال بنا شد. کاروانا با ایجاد امکان خرید یک ماشین به صوت کاملاً آنلاین شروع کرد؛ از انتخاب تا خرید نهایی کاملاً مجازی بود و سپس بعد از خرید، خودرو درب خانه‌ی مشتری تحویل داده می‌شد و تا چند روز بعد نیز امکان مرجوع کردن خودرو در صورت عدم رضایت مشتری وجود داشت.

 مثال دیگرصنعت خودروسازی هیوندایی Hyundai است که اخیراً بوستون داینامیکز Boston Dynamics، یک شرکت رباتیک را خریداری کرده است. قصد هیوندایی از این خرید آن بود که خودروهای خود را به متاورس ببرد و محصولاتش را با قابلیت‌های رباتیک جدید و پیشرفته، همگام کند.

تحول دیجیتال در بیمه 

راهکارهای تحول دیجیتال برای حیطه‌ی کاری بیمه 


بیمه، کسب‌وکاری با سابقه‌‌ای طولانی است. با این حال، امروزه ما شاهد نوآوری‌هایی با کمک تحول دیجیتال در بازار بیمه هستیم. نوآوری‌های دیجیتال، دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌ی رضایت مشتریان و بهبود تجربه‌ی مشتری داشته است.

درگاه‌های آنلاین عامل اصلی تغییر‌های اساسی در بیمه هستند. این درگاه‌ها کارکرد‌هایی مانند نظارت بر رفتار رانندگان با استفاده از تلماتیک، سهولت دسترسی به اسناد و سهولت ثبت ادعا تنها از طریق تلفن همراه و... دارند.

شرکت بیمه‌ی روت Root  تمامی عملکردهایش برپایه‌ی اپلیکیشن است. در اپلیکیشن روت می‌توانید در عرض چند دقیقه با بیمه‌ی جدیدی قرارداد ببندید. این شرکت از تلفن همراهتان برای سنجش رفتار رانندگی شما استفاده می‌کند و در صورت تشخیص سیستم، اگر شما رانندگی ایمن‌تری داشته باشید، تخفیف بیمه به صورت خودکار به حساب کاربری شما اعمال می‌شود.

 کرودل Kroodle، یک شرکت بیمه‌ی هلندی، به طور کامل از طریق شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود در تعامل است. مشتریان تنها از طریق حساب کاربری فیس بوکشان می‌توانند برای ثبت ادعا، دریافت استعلام و درخواست خدمات اقدام می‌کنند.

شرکت بیمه فارمرز Farmers از پهپاد برای انجام ارزیابی‌ خطر و خسارت، بازرسی‌ از سقف و موارد دیگر استفاده می‌کند. از آنجایی که پهپادها از طریق ابر رایانه و اینترنت اشیا (IoT) به شرکت متصل هستند، می‌توانند داده‌های تحلیلی را به‌طور آنی منتقل کنند درنتیجه مشتریان نیز نتایج ارزیابی را بسیار سریع‌تر از روند معمول دریافت می‌نمایند.

تحول دیجیتال در خدمات غذایی و سوپرمارکت‌ها

راهکارهای تحول دیجیتال برای ارائه‌ی خدمات غذایی 

یکی دیگر از انگیزه‌های آغاز تحول دیجیتال برای کسب‌وکارها ممکن است فقط این باشد که کارها را برای مخاطبان خود راحت‌تر و آسان‌تر کند.

برای مثال، دومینو Dominos یک سازمان بزرگ برای سفارش و ارسال انواع مواد غذایی است. این سازمان در سال ۲۰۱۱ میلادی، قصد داشت تا سفارش پیتزا را برای یک فرد با تلفن هوشمند در در طول ۱۷ ثانیه ای که به طور میانگین برای سبز شدن چراغ ترافیکی طول می کشد، امکان‌ پذیر کند. با پیگیری همین هدف ساده، دومینو از یک کسب‌وکار کوچک ارسال پیتزا به یک غول فناوری تبدیل شد.

دومینو یک برنامه برای مشتریان خود ایجاد کرد تا سفارش‌های خود را ثبت کنند و روند پیشرفت سفارش خود را از زمان ثبت سفارش تا تحویل مشاهده کنند. علاوه بر این، دومینو در بی‌شمار ابتکارات دیجیتالی دیگر سرمایه‌گذاری کرد، از جمله تحویل با خودروهای خودران و دوچرخه‌های برقی. این نوآوری‌ها منجر به این شد که فروش دیجیتال اکنون بخش عمده‌ای ازین سازمان شود و به صورت بین‌المللی در ده‌ها کشور و صدها شهر فعالیت کند. 

در مثال فوق، تحول دیجیتال در اجرای فرآیند‌ها و تعامل با مشتری به تمایز و برتری دومینو از رقبایش کمک ‌کرد و رضایت بسیار زیاد مشتریانش را نیز به خاطر ساده‌تر شدن روند سفارش بدست آورد.

نتیجه‌گیری


عامل مشترک همه این تحولات دیجیتال در این ۸ حیطه‌ی کاری، تغییر به سمت کارایی از طریق دیجیتالی‌ شدن فرآیند‌ها و کارها است. این یعنی راحتی در انجام کارها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم برای مشتریان و هم برای کسب‌وکارها!

نمونه‌هایی که از تحول دیجیتال در این مقاله مرور کردیم به طور مداوم باعث کاهش اصطکاک در عملیات، توسعه محصول، آموزش، تعامل با مشتری، بازاریابی، فروش و پشتیبانی می‌شوند. پیاده‌سازی و اجرای تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای فوق، معمولاً با روان‌سازی فرآیندهای ناهموار و گسسته، حذف هدر رفت‌ها و ایجاد ارتباطات جدید و سریع امکان پذیر شده است.

امیدواریم این نمونه‌ها و شرح سفر دیجیتال کسب‌وکارهای مختلف، برایتان مفید بوده باشد و شما نیز مایل باشید برای بهبود و ارتقای عملکرد کسب‌وکار خود از پتانسیل‌های تحول دیجیتال بهره‌مند شوید.

برای رزرو زمان مشاوره جهت تحول دیجیتال فقط کافیست کلیک کنید!


 منابع:

بررسی قابلیت‌های پامیکا 
بررسی قابلیت‌های گروه اتود 
 مقاله‌ی  Successful Digital Transformation Examples in Business
از وبسایت terakeet.com


 

 


Pamika Content Team 26 اوت 2023
اشتراک گذاری
Archive
Sign in to leave a comment