اهمیت نرم‌‌افزار یکپارچه در تحول دیجیتال

چگونه نرم‌افزار یکپارچه به تحول دیجیتال کمک می‌کند؟
15 نوامبر 2023 by
Pamika Content Team
| No comments yet

در سال‌های اخیر، به طرز چشمگیری کسب‌وکارهای متنوع در اندازه‌های مختلف به ابزارها و فناوری‌های دیجیتالی متکی شده‌اند. امروزه شاهد افزایشی سریع در پذیرش جدیدترین راهکارها و فناوری‌ها برای بهبود بهره‌وری و کارایی و بهبود فرآیندها و خروجی‌ها هستیم. 

بسیاری از سازمان‌ها و صنایع برای روی‌آوردن به تحول دیجیتال و تلاش برای هوشمندسازی، روش‌های مدیریتی قدیمی و سنتی خود را رها می‌کنند و با آغوش باز از راهکارهای دیجیتال و نرم‌افزارهای یکپارچه استقبال می‌نمایند. اما باید به خاطر داشت برخی از سنت‌ها را به سختی می‌توان با راهکارهای جدید جایگزین کرد. بنابراین در بسیاری از کسب‌وکارها وقتی صحبت از تحول دیجیتال می‌شود کارمندان از به وجود آمدن تغییران احساس نگرانی و خطر می‌کنند. 


چگونه کسب و کار شما می‌تواند مطمئن شود که بدون از دست دادن سیستم‌ها، داده‌ها، فرآیندها، تکنیک‌ها یا افراد موجود، می‌تواند در کسب‌وکار خود تغییر ایجاد کند و تجربه‌ی یک تحول دیجیتال موفق را داشته باشد؟ یک سیستم یکپارچه و نرم‌افزار یکپارچه قادر است مشکلات و نگرانی‌های اصلی شما را در سفر دیجیتال برطرف کند.


برای آشنایی کامل و جامع و دقیق با تحول دیجیتال، پیشنهاد پامیکا به شما مطالعه‌ی سه مقاله‌ی زیر است: 


تحول دیجیتال چیست؟ معنا و مفهوم و ۳ گام اصلی

تحول دیجیتال چیست؟ استراتژی تحول دیجیتال

تحول دیجیتال چیست؟ ضرورت تحول دیجیتال


سیستم یکپارچه و نرم‌افزار یکپارچه به چه معناست؟


هر کسب و کاری، در هر نقطه از زمان، اغلب دارای ترکیبی از نرم‌افزارهای آنلاین و آفلاین و سیستم‌های دستی و خودکار برای مدیریت هر جنبه از عملیات خود است. برای به دست آوردن حداکثر مزایای پیشرفت‌های فناوری جهانی، مشاغل باید به طور کامل عصر دیجیتال و تحول دیجیتال را بپذیرند. با این حال، روی آوردن به تحول دیجیتال می‌تواند زمان بر باشد.
بسیاری از سازمان‌ها و صنایعی که سفر دیجیتال خود را زودتر شروع کردند، برای دیجیتالی شدن و داشتن یک تحول دیجیتال موفق، مرحله به مرحله و گام‌ به گام پیش رفتند. اما برخی دیگر از کسب‌وکارها که برای تحول دیجیتال عجله دارند برخلاف دیگران، می‌خواهند تحول دیجیتال را به صورت یکدفعه‌ای و در طی یک مرحله اجرا نمایند. اینگونه پیاده‌سازی تحول دیجیتال معمولاً پرهزینه، پرخطر و خسته‌کننده خواهد بود.

 برای اتخاذ رویکردی محتاطانه و محاسباتی در جهت تجربه‌ی یک تحول دیجیتال موفق، فرآیندی وجود دارد که به هیچ‌​وجه نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید؛‌ ایجاد و راه‌اندازی سیستم یکپارچه و پیاده‌سازی نرم‌افزار یکپارچه. 


یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها و سیستم‌ها به جمع‌آوری اجزای مختلف جداگانه، فرآیندها و سیستم‌های داده و کارکرد آن‌ها به صورت یکپارچه اشاره دارد. سیستم و نرم‌افزار یکپارچه این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا عملیات خود را ساده‌تر کنند، همکاری بین بخش‌ها را تقویت کنند و کارایی عملیاتی را بهبود بخشند. فرآیند یکپارچه‌سازی نه تنها معرفی سیستم‌های IT جدید و نرم‌افزارهای یکپارچه به محیط‌های دیجیتال موجود را تسهیل می‌کند، بلکه می‌تواند به ترکیب و ادغام سیستم‌ها و نرم‌افزارهای مدرن با سیستم‌ها و نرم‌افزارهای قدیمی نیز کمک کند.

پامیکا یعنی پلتفرم ابری مدیریت یکپارچه‌ی کارها و ارتباطات 


مزایای سیستم و نرم‌افزار یکپارچه

 در سال‌های اخیر، بازار ادغام سیستم جهانی با سرعت قابل توجهی در حال رشد بوده است و Grandview Research روند صعودی را برای چند سال آینده پیش‌بینی می‌کند. اجازه دهید بررسی کنیم که چرا سیستم و نرم‌افزار یکپارچه برای سفر دیجیتال حیاتی است و چگونه می‌تواند به کسب‌و‌کار شما کمک کند: 

۱. مقرون به صرفه: 

نصب و نگهداری چندین زیرسیستم و نرم‌افزار مجزا می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. این هزینه‌ها به سرعت در طول سال‌ها به مبالغ هنگفتی می‌رسند. با یک سیستم مدرن و نرم‌افزار یکپارچه، سازمان شما دیگر مجبور نخواهد بود چندین سیستم و انبارهای داده‌ی جداگانه‌ی آن‌ها را میزبانی و مدیریت کند. یک سیستم و نرم‌افزار یکپارچه باعث کاهش تکرارهای مداوم و خسته‌کننده می‌شود و به منابع ارزشمند اجازه می‌دهد تا به وظایف یا حوزه‌های عملیاتی حیاتی‌تر اختصاص یابند.

بدون یک استراتژی مناسب برای داشتن سیستم و نرم‌افزار یکپارچه، اقدام به اجرای تحول دیجیتال می‌تواند خطرناک باشد!‌ معرفی یک سیستم دیجیتالی پیشرفته و بسیار پیچیده که قرار است در کل سازمان به طور همزمان اجرا شود، اگر مناسب کسب‌وکار شما نباشد خسارت مالی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت و ممکن است منجر به اخراج یا استعفای نیروی کار شود. یکپارچه شدن سیستم‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند با استفاده‌ی بهینه از سیستم‌های موجود و کاهش تأثیرات منفی تحول دیجیتال کمک کند.

اگر به دنبال نرم‌افزار یکپارچه برای کسب‌وکار خود هستید پامیکا تمام ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز شما را با

 بهترین کیفیت و آسان‌ترین کاربری برایتان فراهم کرده است. شما می‌توانید در صورت نیاز به ایجاد نرم‌افزاری

اختصاصی برای کسب‌وکار خود و یا سفارش ماژول مدنظرتان با گروه فناوری اطلاعات اتود مشورت کنید. 



۲. افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری: 

کار با سیستم‌های متعدد — که برخی از آن‌ها ممکن است کاملاً جداگانه و حتی در مکان‌های متفاوتی باشند — به طور منفی بر عملکرد و نتایج بعدی تأثیر می‌گذارد؛ ممکن است شکاف قابل توجهی در ارتباطات و همکاری به وجود بیاید یا ممکن است سیستم‌های جداگانه نیاز به به‌روزرسانی دستی با داده‌های جدید ورودی داشته باشند و البته دردسر بازیابی اطلاعات مهم را نیز فراموش نکنید! زمانی که سیستم و نرم‌افزار یکپارچه ندارید زمان زیادی برای ارتباط میان بخش‌های مختلف برای تبادل ساده‌ترین داده‌ها تلف می‌شود و در نتیجه تصمیم‌گیری‌ها و انجام‌ کارهای زمان‌بر به تأخیر می‌افتند. در سیستم‌ها و نرم‌افزارهای جداگانه حتی خطاهای جزئی نیز می‌توانند نتایج فاجعه‌باری داشته باشند.
با یک پلتفرم دیجیتال یکپارچه، مزایای زیادی از نظر بهره وری بالاتر و بازدهی کاری بیشتر به دست خواهید آورد.
چراکه اولاً، سیستم و نرم‌افزار یکپارچه با ایجاد ارتباط و تعاملی مؤثر بین تیم‌ها و بخش‌ها‌ی مختلف یک سازمان، انتقال دانش را تسهیل می‌کند. این انتقال دانش ما را به مزیت دوم یعنی صرفه جویی بسیار در وقت و انرژی سوق می‌دهد. استفاده از یک پلتفرم یکپارچه‌ی دیجیتال امکانات جدیدی را برای خودکارسازی کارهای عادی و حیاتی ایجاد می نماید و بدین ترتیب تصمیمات فوری را می توان در زمان واقعی گرفت. سپس هر عضو سازمان شما قادر خواهد بود تلاش و انرژی خود را روی چیزهای مهم‌تری متمرکز کند و بهره‌وری و کارایی جمعی تیم را افزایش دهد.

برای مطالعه‌ی بیشتر: ۱۵ داده‌ی آماری درباره‌ی بازدهی کاری کارکنان


۳.دیدگاه‌های جدید:

با زیرسیستم‌های متفرقه که همگی با انبارهای داده‌های مختلف سروکار دارند، شکاف مشخصی وجود دارد که گاهی اوقات پل زدن میان این داده‌ها دشوار یا غیرممکن است. مشاغل ممکن است فرصت‌های طلایی برای کسب بینش‌ها و گزارش‌های ارزشمند را که حجم زیاد داده‌ها می‌توانند ارائه دهند، از دست بدهند. در نتیجه، آن‌ها به احتمال زیاد تصمیمات محوری را بر اساس داده‌های ناقص یا نادرست اتخاذ می‌کنند.
با یک سیستم و نرم‌افزار یکپارچه، تمام افراد مرتبط می‌توانند در هر زمان به هر داده‌ای که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. سپس از این داده‌ها می‌توان برای تجزیه و تحلیل عملکرد کارمندان، بخش یا عملکرد کلی کسب‌وکار استفاده کرد. بینش‌هایی که شما در مورد عملیات کسب‌وکار خود به دست می‌آورید، می‌توانند برای ایجاد تغییرات لازم برای بهبود خروجی‌ها و نتایج مورد استفاده قرار گیرند. 

نتیجه‌گیری:‌ 


یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و استفاده از پلتفرم و نرم‌افزار یکپارچه بخشی ضروری از فرآیند تحول دیجیتال موفق است، مرحله‌ای که بدون آن کسب‌وکارها قادر به تجربه‌ی مزایای واقعی دیجیتالی شدن نخواهند بود. بنابراین، هدف نهایی شما فقط معرفی سیستم‌های IT جدیدتر و نوآورانه‌تر در محل کار نیست، بلکه ایجاد فضایی مناسب برای هرگونه تنظیماتی است که برای یک تجربه‌ی موفق از تحول دیجیتال روان و یکپارچه ضروری است. 

منابع: 

بررسی امکانات و قابلیت‌های گروه فناوری اطلاعات اتود

بررسی قابلیت‌های پامیکا

مقاله‌ی What is System Integration and How Can It Help With Digital Transformation

از وبسایت entrepreneur.com





Pamika Content Team 15 نوامبر 2023
اشتراک گذاری
Archive
Sign in to leave a comment